Monday, January 14, 2013

I miss him

Yes. Good one takes time.

Cuba dengarkan ini

Setiap kali aku dengarkan ini.. Roh aku rasa terbang terus. Air mata rasa nak gugur tapi aku tabahkan hati. Takkan pagi2 lagi dah nak meroyan. Kang housemates ingat aku ni ada masalah mental plak.

Dalam sedih tu selitkan jugak jenaka. Jangan dilayan sangat perasaan sedih tu hahhh kang kau yang terbawak2 esok, lusa, tulat.........

Arwah memang seorang yang baik. Lagu ni selalu bawak minda aku berbalik kepada masa2 aku buat diploma dulu. Masa aku hang-out dengan arwah.. masa keluar makan dengan arwah.. masa berbalah dengan arwah. He is a very very good friend to me.

Aku tak percaya dia dah takdak kat dunia ni! Aku taktau macamana sampai sekarang aku masih rasa ralat lagi. Aku tak tau macamana nak buangkan perasaan ralat tu. Arwah juga seorang pembaca Ayuni Nadzeri Cerpen so lagilah aku rasa tak boleh blah setiap kali aku bukak page Ayuni Nadzeri Cerpen tu... Nak2 pulak setiap kali bukak Microsoft Word untuk memulakan penulisan... roh aku rasa terbang melayang.

Jangan salah faham. Dia bukan teman lelaki, teman tapi mesra, kekasih hati... Dia kawan terbaik saya! Kawan yang sentiasa ingatkan saya when we need to get along together bila dah lama tak berjumpak. Memang. Dia sangat busy sebab dia ambik course Architecture so aku sangat memahami kesibukan tugas dia.

Dia punyalah minat camera DSLR asyik usha my Aliff Mikhail jer sampaikan dia dapat beli sendiri la DSLR.. Aku tabik dengan dia punya semangat tu! Dia meninggal.... masa tu baru jer dia beli DSLR. Rasanya tak sampai sebulan pun. Aku rasa sedih.. tapi aku bersyukur jugak sebab at last dapat jugak dia merasa ada DSLR sendiri walaupun sekejap cuma.

Aku paling takut pergi sembahyang sunat Hari Raya. Sebab aku tak boleh. Aku ingatkan dia sampai terkeluar2 air mata aku kat situ. Malu la makcik2 semua tengok pelik. Tah apa pulak dorang ingat aku ni. Tapi dorang tak faham.. rasa kehilangan plus rasa ralat yang amat sebab aku tak penuhi permintaan dia ajak makan bersama. Kata2 tu aku masih ingat...

'makan untuk kali terakhir..'

Memang kan kali terakhir... tapi aku tak dapat penuhi permintaan kau.. Maafkan aku. Maafkan aku. Aku taktau either kawan2 aku rasa ralat macam ni. Tapi aku memang.. sebab aku rasa bersalah!!!!

Dia baik, dia sentiasa ingatkan aku & kawan2 tapi kenapa tak aku? Kenapa aku boleh abaikan dia? MasyaAllah.. kuasa tuhan.. kejap je Allah dah ambik dia.. aku rasa nyawa aku yang dicabut masa dapat berita. Tapi aku boleh gelak sebab tak percaya. Rasa semua tipu. Rasa macam April Fool. Esoknya akulah manusia paling sedih sampai tak boleh nak buat kerja.

Aku masih terasa2 dia ada kat sini walapun dah hampir 2 tahun dia tinggalkan kami semua. Dia yang baik, punya hati yang besar... haha. Aku masih ingat dia tolong kawan dia jual kepak ayam kat Seri Iskandar tu. Aku selalu pesan dengan dia, siap dia datang antar kat rumah lagi. Lagi2 time bulan puasa so malas nak keluar beli untuk berbuka, pesan & dia delivery. Hehe. Dia memang baik sangat. Tak memilih kawan. Tak pernah ambik kesempatan.

Mohd Amiruddin Al-Bakri... dalam kenangan.. I miss you. Semoga kita berjumpa di Jannah nanti. InsyaAllah... =)

No comments:

Post a Comment