Tuesday, January 15, 2013

Klinik 1 Malaysia

Huhu... Ada cerita tapi cerita pun biasa2 jer. Al-maklum I yg bery the femalas.

I dah sakit mata dari hari Sabtu lagi. Bangun terlambat pastu terkejar2 sebab nak p Kelana Jaya & before tu kena pergi Damansara dulu ambik my mak sedara. So mata manyak sakit tapi abaikan sebab nak cepat punya pasal!

Melarat la sampai ke hari ni. So tadi decide nak pergi klinik. Kang makin membengkekkk la mata gue ni.

Sampai je kat situ aku parking depan klinik. Alamak---aiii.. Tetiba rasa cam bengap gila. Sebab.. sebab.. alahai.. pakai kereta baru (baru la jugak. baru setahun) tapi datang Klinik 1 Malaysia. Orang lain semua naik motor2 biasa je weh. Aku bukan nak hina orang. Sekali lagi. AKU BUKAN NAK HINA ORANG. Tapi aku nak cakap kat sini... Yelah.. kalau kau pun akan rasa camni weh... Pakai kereta baru tapi datang klinik 1 Malaysia. Pleaselah. Takkan tak mampu pegi klinik biasa kot. Ayoyooo~~~ Tiba2 ja aku ada perasaan camtu entah kenapa. *Pang sedas!

Aku sebenarnya rasa sakit mata aku ni tak teruk sangat so just nak ambik ubat mata jer. Aduhhh.... Tapi bila aku masuk dalam tu aku rasa tak selesa sebab aku tengok pakcik2, adik2 yang seriously nampak macam betul2 memerlukan rawatan & ubatan. Aku rasa bersalah. Dah la agak ramai dalam tu. Menyibuk jer aku menambahkan keramaian. Aiyooo I pun nak berjimat sebenarnya. Hehe.... Lagipun tu jer klinik terdekat.

Ada 1 budak ni. Aku tengok dia ni sebijik la macam adik aku si En. Nab tu. Cuma dia tinggi & gelap sikit plus pakai spek. Aku kesian gila. Siap nak nangis kat situ. *Tolong pang aku jap. Sikit2 nak nangis, sikit2 nak nangis. CENGENG! Debush2! *tampa diri sendiri. Aku kesian betul sebab entahla nak cakap. Ya Allah.. aku kalau ada banyak duit 1 hari nanti.. aku nak je tolong semua rakyat Malaysia especially those yang tak berkemampuan. Nope nope nope! Aku bukan nak cakap Klinik 1 Malaysia tak bagus. Aku cuma nak cakap aku kesian kat budak tu. Dia sakit kan.. mungkin memerlukan rawatan lebih daripada tu. Samalah yang sorang pakcik ni.. macam2 dia tanya Medical Assistant (MA) tu macam MA tu doktor pulak. Tapi aku tengok MA tu pun bagus, layan jer....

Masa bawak kereta nak balik tu aku tiba2 nak nangis bila terfikir budak & pakcik tu. Then aku tengok pulak ada yang naik motor bawak 3-4 orang anak terus merembes! Apasal la cengeng nak mam*** ni. *tampa lelaju.

Aku bersyukur sebab parents aku dah bagi secukupnya pada aku. Parents aku dah sempurnakan hidup aku. Aku ni jer malas blajo. *tampa laju2 lagi.

Terima kasih Ya Allah atas apa yang telah Kau kurniakan padaku.

InsyaAllah aku akan buat yang terbaik untuk masa depan agama, bangsa & negaraku! Aisehhh semangat. P baca buku. Jangan malas2.

No comments:

Post a Comment