Saturday, August 6, 2011

Resipi Ramadhan...


Marilah menjamu mata melihat makanan... =)

Ni kemarin punya, Jumaat, bukak posa beramai2 kat rumah Tok Teh..

Ni sup yang mak buat tempoh hari. Sup daging sayur2an! Seee....dappp!



Ni sambal petai yg Ngah buatkan utk berbuka posa beramai2 kemarin. Sedap2. Ada udang cute2 lagi....


Sambal terung + daging + udang. What a nice syooookk maa! Ni sangat sedap. Aku asyik makan dagingnya. Terung pun boleh tahan tp aku xmau mkn terung sgt. Nnt angin jek...


Pulut udang. Aku tak dan pun nak qasa. Tah sapa yg sponsor yg ni pn chek xtau la..


Nasi daging ni yg mak masak tempoh hari kat rumah. (Main upload ja gambaq. Malaih nk drag dh. Huhu~) Btw, nasi daging ni mak guna perencah Adabi.. Boleh la sedapnya. Kalau mak aku masak, semua pun sedap apa.. Hehe~


Ada lagi ka makhluk yang xkenai kuih ni kuih apa? Sila pergi terjun kolam sekarang! (tp make sure anda pandai berenang. haha..) Ni namanya kuih LOMPANG.


LEPAT LIAT (yg berbalut dgn daun pisang tu) Chu yg bagi. Yg kuih SAMOSA ngan kuih kacang abah aku yg beli.


Haaa.. ni paling penting! Berbuka dengan BUAH KURMA ye adik2.... =)


Nampak gayanya aku makan sampai xleh nk tunduk dh. Perut terasa sengkak. Al-maklumla selalunya makan kat meja harini dok bersila bersimpuh kat bawah.. Memangggg laaa kan.. Huhu~


Gulai Ikan Kering ni mama Chu yg masak. Aku xmakan pun weh. Xdan... Ayam la daging la.. semua nak sumbat kat tekak ni kang jgnkan Tarawih.. Maghrib pun sodaqullahalazim jelah. Huhu....


Karipap dan Donut lagi! Ko cakap, sila cakap mana nak sumbat????? Xpelah. Rezki Allah.. jgn sampai membazir udohler.....


Ni tempohari punya Dalca daging yg mak aku msk utk dimakan bersama Nasi Daging.. Aku kutip daging ngan sayur karot fevret aku laa. Lalalaa~


Ayam Masak Merah Tomato ni sangat2 delicious! Thumbs-up to my mama! Mak ai ler... Dah ambik resipi. Nnt bleh upload kat sini.. Yuhuuuu!


Ayam Bakar Unik Rasanya.. (pandai2 jelah aku letakkan nama kan.. haha) Sedap2 jgk yg ni. Boleh ler nnt aku letak resipi sebab aku dh ambik kat mak.. Resipi asal dari Kak Syakila menantu Mak Lang Ida.. a.k.a. sepupu ipar aku.. haha. Boley?


Ni air asam boleh ja nak digunakan untuk pencicah ayam bakar mahupun utk dicicah dgn daging semasa memakan Nasi Daging! Multifunction gitu.. Huhu~


Last but not least... acar timun a.k.a jelatah (kwn2 aku kt Perak panggil jelatah). Makan dengan Nasi Daging..... Aku kutip timun jelah.. Hihi~


Sekian... Tu jelah. Besok2 aku update lagi. Tp malam la. Siang2 xleh, nnt tambah dosa aku ja.. Hahahaaa~

=)

Keep fasting till the end of month everyone! Jgn cuti tanpa MC ya!

Happy Ramadhan!


4 comments:

  1. aku balik nanti aku nak makan SEMUA!!

    ReplyDelete
  2. makan la kalau ekau dayo.. kang aku gak tukang perabih!!

    ReplyDelete
  3. salam..xtahan nak komen...
    wahhh ni lah makanan yg menaikkan selera..
    bebuka besok nak cari mcm ni lah..

    ReplyDelete
  4. anitasia: hahaa.. kalau tgk siang2 nasiblaa perut berkeriuk kan. hahaa.. jgn cari semua jenis lak. kang xlarat nk makan. heheee =D

    ReplyDelete