Saturday, July 30, 2011

Thanks Allah.. Hlovate.. Versus.. Buku Kecil..


For the moment

For the changes

I'm really grateful..

What had happen

Brighten up my life with her small world, Versus.

Kwn2..

Banyak cahaya yang aku dapat daripada Versus.

Tak sangka. Buku tu benar-benar 'make-up my day!'. It's not only 'my day'.. I hope it lighten up 'my entire life'. Yes. My entire life!

Apa lagi yang aku nak?

Apa lagi yang aku harapkan?

Juga... buku kecil yang sederhana isinya.. yang kadang-kadang aku buka dan kadang-kadang aku sendiri lupa untuk menyelak mencari makna isinya. Tapi mujur... aku tak pernah lupa di mana letaknya buku kecil yang harganya cuma RM 1.50 tu. Isinya kembali aku geledah. Mencari semula makna seorang Muslim, seorang Islam. Yang kadangkala aku lupa, kadangkala aku tinggalkan..

Harapnya semua ni bukan hanya untuk sementara.

Kepada Hlovate.. terima kasih menghadiahkan Versus untuk pembacamu. Aku yakin ramai yang ada same feeling macam apa yang aku rasa now. Selama ni bukan aku tak pernah baca tulisan Hlovate. Bukan juga aku tak pernah mendalami isi-isinya...

Pertama; 5 tahun 5 bulan... Relaks.
Kedua; Aa+Bb... Serabut! Susah sangat nak mencerna ayat-ayat Medik dan juga penuh pemahaman yang kurang tentang hidup seorang doktor.

Lepas tu... Goodbye Hlovate!

Khamis malam Jumaat lalu... I found something interesting in Versus. Takdir temukan aku dengan Versus. Menyelak semula lembaran hidup seorang gadis yang sesat dalam luas. Yang kelam dalam cahaya... Bukan Minn Edina, tapi aku. Aku sendiri!

2, 3 hari dengan Versus. Like my new boyfriend. Air mata menitis membaca dan mencerna ayat-ayat keinsafan yang Hlovate tulis. Sungguh... You can feel it if only you read it. Believe me. Mana-mana part pasal skate, pasal Taiyo, pasal Vagabond, pasal street yang tak faham tu just let it go. Tapi.. setiap baris ayat even sepatah perkataan pun jangan ditinggalkan... Thumbs up Hlovate!

I'm changed not because of Hlovate, not also because of Versus. Anggap saja ni perantara yang telah Dia hantar untuk memperbaiki lagi hubungan aku denganNya..

Kepada buku kecil. Terima kasih sebab masih ada dengan aku.. At least aku masih boleh merujuk. Aku masih boleh kembali..

Im lost!

But now... You took me to Your Way again Allah... Thanks...

Allah s.w.t. memberi kita peluang. Masih hidup. Masih mempunyai makanan. Masih dikurniakan air untuk berwuduk. Masih mampu untuk memiliki sehelai sejadah. Masih berbasah lidah untuk membaca ayat-ayat suci Al-Quran. Tapi kadang-kadang, kita terlupa.. kita terleka. Ya Allah... berilah sekali lagi peluang untuk aku.

Janji! Tak akan aku sia-siakan lagi.

Buku kecil tu yang baru sebentar aku selak helaian demi helaian dari muka surat 1 hingga ke muka surat 66 membariskan ayat-ayat sucimu. Kecil dan mudah dibawa ke mana-mana tapi masih segan dengan pandangan orang. Sungguh aku lupa menjadi manusia yang bersyukur...

(Sorry la 2,3 hari ni macam banyak sangat benda berlaku macam mendesak-desak aku. Sungguh aku bersyukur jugak dengan rasa 'terdesak' ni. Bukan satu kerugian pun..)

=)

No comments:

Post a Comment